Projektbeskrivning

Väsby Centrum

Strategi och närvaro i sociala medier

Windh & Co:s uppdrag åt Väsby Centrum har varit att arbeta med strategi och närvaro i sociala medier, att producera och publicera inlägg som fångar det som är aktuellt, inspirerar besökare och påminner målgrupperna om Väsby Centrum.

Med ett intressant och inspirerande innehåll i sociala medier lockar vi både fler följare och fler besökare till Väsby Centrum. Det ska uppfattas som en spännande plats där saker händer och där man vill vara och shoppa. Vi ville bygga relation med mottagarna och förmedla att det här är vårt lokala centrum som finns här för oss, med ett stort och aktuellt utbud. Det är här det händer. Lite som ”torget mitt i byn”. Inläggen kan dels innehålla erbjudanden från olika butiker, men framför allt leverera ett intressant innehåll som ger ett mervärde.

Genom att bjuda på kunskap, erfarenheter, hemligheter, tips och tricks, samt låta butikspersonal kliva fram som ambassadörer, stärker vi känslan för hela Väsby Centrum. Det bygger värde och stolthet och sätter fokus på det lokala. Viktigt var att jobba nära butikerna och ha en tät dialog med personalen för att på ett strukturerat sätt kunna fånga upp önskemål, nyheter och stories. Syftet var att verkligen se till att löpande kunna lyfta fram det som är mest viktigt och värdefullt, för butikerna och för Väsby Centrum just nu.

Besök webbsidan

Fler Case

Logos2020-11-09T16:43:28+01:00