Projektbeskrivning

Svea Taxi Allians

Varumärkesbyggande kampanj
Windh & Co skapade ett koncept för synliggörande och varumärkesbyggande som kommunicerades under Almedalsveckan i olika kanaler.

Uppdrag

Svea Taxi Allians är ett nätverk av lokala bolag som finns på 1200 postorter i hela Sverige. Bolagens gemensamma kundlöfte är en hög kvalitet i form av tillgänglighet, säkerhet, hållbarhet och en korrekt prissättning. Windh & Co har i uppdrag att producera övergripande kommunikation, där en del av detta var en kampanj för att synliggöra Svea Taxi Allians under Almedalsveckan. Målet var att öka kännedomen om varumärket till affärsresenärer i hela landet, samt uppmuntra till att ladda ned appen och använda under Almedalsveckan men även i sitt fortsatta resande. En del av syftet var också att visa att detta är ett samarbete med Taxi Gotland som också är partners, inom ramen för Svea Taxi Allians.

Önskemålet var en kvick och lättsam tonalitet i ord och bild utan att ge avkall på det seriösa budskapet. Lite kaxigt. Enheterna behövde samspela under ett huvudbudskap och bildspråk, med hänsyn till profilerna för de olika varumärken som var involverade i aktiviteten: Taxi Gotland, Taxi Göteborg, Taxi Stockholm och Sveataxi Skåne. Det som producerades var olika slags information i och på taxibilarna såsom streamers, nackstöd och flyers, annonsering i dagspress och magasin samt material för digitala kanaler. Uppdraget innefattade bland annat idé- och strategiarbete, budskapsformulering och copy, grafisk formgivning och originalproduktion.

Fler Case

Logos2020-11-09T16:43:28+01:00